Najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku

Kilka dni temu miałem przyjemność wystąpić podczas konferencji “Make Your Business Better”, gdzie – zgodnie z tematyką tej edycji – mówiłem o content marketingu. Przedstawiłem najlepsze (moim zdaniem) najlepsze kampanie content marketingowe ubiegłego roku oraz dałem kilka rad dotyczących tego, jak dobrze zabrać się za działania treściowe w firmie.

Poniżej kilka luźnych uwag z mojego wystąpienia. Całość prezentacji zarezerwowana jest oczywiście dla uczestników konferencji.

Świat się zmienia – a czy ty z nim?

David Meerman Scott

Zmienia się świat sprzedaż – zmienia się to jak podejmujemy decyzje zakupowe. Dzięki cyfrowej rewolucji to my decydujemy, kiedy i z jakich powodów skontaktujemy się z firmą – a jej sprzedawca nie musi nas już przekonywać, najczęściej zrobiliśmy odpowiedni “research” i wiemy dokładnie, z jakiej oferty chcemy skorzystać. Tymczasem wiele firm działa tak, jakby nic się nie zmieniło. Wciąż zachwalają siebie zamiast nawiązywać relację z klientami i pomagać im w ich wyzwaniach.

Czym nie jest content marketing

Content marketing jest idealnym narzędziem na nasze czasy. Nie jest jednak lekarstwem na całe zło. Jest także zróżnicowany – w jego skład wchodzi szereg narzędzi i form. To nie tylko firmowy blog, teksty, nie zastępuje reklamy.

Robert Rose

Najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku

Bardzo lubię taką definicję content marketingu. Pytanie: czy jesteś gwiazdą rocka?

Najlepsze kampanie content marketingowe

W zestawieniu “najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku” nie mogło zabraknąć tej akcji. Like my addiction to przykład doskonałego dopasowania przekazu do grupy docelowej oraz medium. Zobaczcie zresztą ten film:

Co łączy ich twórców?

Twórcy działają jak wydawcy

Było jeszcze podsumowanie i “mapa drogowa” dla firm – jak zabrać się za działania treściowe. Moim zdaniem najlepsi działają podobnie jak wydawcy medialni. Testują, mają bzika na punkcie procesu. Rozumieją też, jak zmieniają się media.

Chętnie wystąpię także na Twojej konferencji – daj znać!

Autor

Dawid Zaraziński

Redaktor, przedsiębiorca, znawca nowych mediów i technologii. Związany z ICAN Institute, wydawcą „Harvard Business Review Polska”, gdzie prowadzi redakcję internetową, odpowiada za rozwój produktu HBRP.pl oraz działania marketingu treści. Redaktor naczelny e-biznes.pl, najstarszego polskiego serwisu poświęconego prowadzeniu biznesu w internecie. Interesuje się tematyką nowych mediów, innowacji, budowania marki osobistej.

Jedna myśl do “Najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *