Kilka dni temu miałem przyjemność wystąpić podczas konferencji „Make Your Business Better”, gdzie – zgodnie z tematyką tej edycji – mówiłem o content marketingu. Przedstawiłem najlepsze (moim zdaniem) najlepsze kampanie content marketingowe ubiegłego roku oraz dałem kilka rad dotyczących tego, jak dobrze zabrać się za działania treściowe w firmie.

Poniżej kilka luźnych uwag z mojego wystąpienia. Całość prezentacji zarezerwowana jest oczywiście dla uczestników konferencji.

Świat się zmienia – a czy Ty z nim?

David Meerman Scott

Zmienia się świat sprzedaż – zmienia się to jak podejmujemy decyzje zakupowe. Dzięki cyfrowej rewolucji to my decydujemy, kiedy i z jakich powodów skontaktujemy się z firmą – a jej sprzedawca nie musi nas już przekonywać, najczęściej zrobiliśmy odpowiedni „research” i wiemy dokładnie, z jakiej oferty chcemy skorzystać. Tymczasem wiele firm działa tak, jakby nic się nie zmieniło. Wciąż zachwalają siebie zamiast nawiązywać relację z klientami i pomagać im w ich wyzwaniach.

Czym nie jest content marketing

Content marketing jest idealnym narzędziem na nasze czasy. Nie jest jednak lekarstwem na całe zło. Jest także zróżnicowany – w jego skład wchodzi szereg narzędzi i form. To nie tylko firmowy blog, teksty, nie zastępuje reklamy.

Robert Rose

Najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku

Bardzo lubię taką definicję content marketingu. Pytanie: czy jesteś gwiazdą rocka?

Najlepsze kampanie content marketingowe

W zestawieniu „najlepsze kampanie content marketingowe 2016 roku” nie mogło zabraknąć tej akcji. Like my addiction to przykład doskonałego dopasowania przekazu do grupy docelowej oraz medium. Zobaczcie zresztą ten film:

Legendy polskie

I drugi przykład, tym razem z polskiego podwórka. Allegro wygrało rok Legendami polskimi. Świetny content marketing, na światowym poziomie. Nienachalna promocja, pozycjonowanie się na mecenasa kultury – brawo!

Co łączy ich twórców?

Twórcy działają jak wydawcy

Było jeszcze podsumowanie i „mapa drogowa” dla firm – jak zabrać się za działania treściowe. Moim zdaniem najlepsi działają podobnie jak wydawcy medialni. Testują, mają bzika na punkcie procesu.

Jeśli chcecie poczytać więcej o content marketingu zapraszam na HBRP.pl:

Chętnie wystąpię także na Twojej konferencji – daj znać!

2017-07-24T17:26:14+00:00 2017/02/08|Media|

About the Author:

Redaktor, przedsiębiorca, znawca nowych mediów i technologii. Związany z ICAN Institute, wydawcą „Harvard Business Review Polska”, gdzie prowadzi redakcję internetową, odpowiada za rozwój produktu HBRP.pl oraz działania marketingu treści. Redaktor naczelny e-biznes.pl, najstarszego polskiego serwisu poświęconego prowadzeniu biznesu w internecie. Interesuje się tematyką nowych mediów, innowacji, budowania marki osobistej.
%d bloggers like this: