To chyba pierwsze na polskim rynku tak obszerne omówienie tematyki. Czym jest influencer marketing? Jak przeprowadzić dobrą kampanię? Na jakie wyzwania trzeba zwrócić uwagę?

Platforma Whitepess przygotowała świetny raport, który szczegółowo i praktycznie omawia temat współpracy z influencerami (influencer marketing). Dlaczego warto do publikacji sięgnąć? We wstępie czytamy:

Ponad 6 tysięcy tweetów jest publikowanych co sekundę na Twitterze i ponad 2 miliony postów pojawia się każdego dnia na blogach. Dziś marki naprawdę muszą się postarać, aby zdobyć uwagę odbiorców (…) Dlatego coraz chętniej zapraszają do współpracy internetowych liderów opinii, to wokół nich skupiają się internauci.

Dodatkowo na stronie projektu przeczytamy:

Dlaczego warto przekonać się do influencer marketingu? Marka nawiązując współpracę z b(v)logerem ma możliwość dotrzeć do nowych odbiorców, którzy są aktywni i otwarci na przekaz. Influencerzy mają realny, poparty badaniami i wynikami sprzedażowymi wpływ na opinie i działania odbiorców (w e-booku mamy dla ciebie aż 11 case studies). Ponadto są uważani za wiarygodne i godne zaufania źródło informacji.

Influencer marketing zmierza do nisz

Poproszono mnie o napisanie kilku zdań eksperckiego komentarza. Zająłem się eksploatowaniem nisz. Przekonuję m.in., że influencer marketing będzie się rozwijał mocno w tym kierunku. Dlaczego?

To już się dzieje, choć mniej może jeszcze w Polsce. Dużo do nagonienia ma zwłaszcza sektor MŚP, skupiony dotychczas w swoich branżach i na bardziej tradycyjnych działaniach. (…)

Przede wszystkim wyższe wskaźniki zaangażowania – jak pokazują badania mniejsze grupy mają tendencję do częstszego wchodzenia w interakcje. Na przykład na Instagramie influencerzy o liczbie osób śledzących mniejszej niż tysiąc mają engagement rate na poziomie 8%. Dla 10 tys. fanów wartość spada do 4%, a przy milionie – to tylko 1,7%. (…)

Szkoda, że marki mają niestety tendencje do wykluczania mikorinfluencerów ze swoich działań. Wolą skupiać się na głośniejszych nazwiskach, modach, celebrytach. A moim zdaniem nie zawsze jest to jednak najlepsza droga.

Jeśli macie ochotę poznać całą publikuję (naprawdę warto – to kawał solidnej wiedzy) – zerknijcie na www.whitepress.pl/influencer-ebook.

2017-07-24T17:25:56+00:00 2017/02/18|Media|

About the Author:

Redaktor, przedsiębiorca, znawca nowych mediów i technologii. Związany z ICAN Institute, wydawcą „Harvard Business Review Polska”, gdzie prowadzi redakcję internetową, odpowiada za rozwój produktu HBRP.pl oraz działania marketingu treści. Redaktor naczelny e-biznes.pl, najstarszego polskiego serwisu poświęconego prowadzeniu biznesu w internecie. Interesuje się tematyką nowych mediów, innowacji, budowania marki osobistej.
%d bloggers like this: